Brev till himlen

2008-07-09 - 20:27:33 / Orden från mig
Om ja faller, fångar du mig då?
Om jag gråter, finns du där då?
Du fanns ju alltid där förut,
skyddade mig, tog hand om mig.
Vad var det som hände egentligen?
En crash och sen fanns du inte mer,
inreblödningar, en krossad mjälte,
en lättare hjärnskada, brutna revben, punkterad lunga
Jag skulle aldrig ha läst obduktions rapporten.
Men jag ville bara veta, ville bara se dig en sista gång.
Önskar jag hade bilden av dig i huvudet när du ler och skojjar med mig
men bilden jag har är från patologen. När du låg där.
Kall, blek, stängda ögon och dina snea halv gula tänder.
Hade nästan velat lägga in en snus åt dig. Men det gjorde jag inte.
Storebror, du måste hjälpa mig från himlen. Vi måste hjälpas åt.
Är så orolig för Robin, han säger ju ingenting, visste du att han och Ida har flyttat ihop nu?
Dom har skaffat katt, skulle inte förvåna mig om de blev en kiddo oxå.
Emlia växer hela tiden, så kul och se. Hon är lik dig när du var liten. eller ja, mamma säger det.
Jag vet ju inte. Du har ju alltid varit äldre än mig.
Vi måste hjälpa mamma och brorsan att komma vidare, komma vidare med livet.
Hur har mormor däruppe, bråkar hon med dig?
Kan nästan tänka mig att du fick en liten utskällning när hon kom upp, men kanske var ltie sent påtänkt.
Kom ihåg en sak Storebror, ta hand om alla mina fåglar där uppe och fisken, och peters katter.
Peter har gift sig, kan du tänka dig? Och två barn har han med, underbara. Blir som mina småsyskon :)
Saknar dig, hoppas du förstår det.
Saknar dig mer och mer, hela tiden.
Alltid<3
1 Kommentarer
Ludmilla

Vad fint du skriver till din bror.

Jag tror att du skulle ha haft det ännu svårare att förstå och acceptera att han var död om du inte hade sett honom, trots att det var en syn du inte ville ha. Du kan ju behålla både denna bild OCH den bild du hade av din bror innan. Det behöver ju inte vara antingen eller.



Stor kram!

2008-07-11 @ 14:20:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24453

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: