En komplicerad tanke, men nej jag är inte svår

2008-07-07 - 22:42:15 / Orden från mig
vill gömma mig, vill fly. Äcklig
Ångor av sprit hänger i luften. Någon dag, inte idag men någon dag ska jag bli fri från det här
Någon dag ska fängelsedörrarna öppnas och jag ska se ljuset.
Jag är inte svår, jag är bara inte okomplicerad. En gång sa ja vad ja kunde,
visade vägen och tog mig för. En dag blev jag nertrampad, spottad på
varför tittar du så konstigt åt mig nu för, jag är bara jag inte okomplicerad.
jag är som ett pussel som aldrig blir färdigt, bitarna är naggade i kanterna och vissa
kommer aldrig passa ihop. En fråga kräver ett svar, men nej jag kan inte ge dig ett svar
kan inte ge dig en önskan, en förståelse. För nej. jag förstår inte.
Jag är inte svår, är bara inte okomplicerad
1 Kommentarer
Ludmilla

Jag läser dina rader och ser att du brottas med många viktiga frågor.



Du är du och det är därför du är så fin. Du har rätt att vara du. Du ska inte anpassa dig till andra. Du har rätt att bli respekterad som den du är.



Stå på dig!



Och du... att vara komplicerad behöver inte vara så tokigt. Tänk att vara "enkel". Tris!



Kram från en komplicerad person

2008-07-08 @ 09:30:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24453

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: