Fix me

2008-06-24 - 01:25:24 / önskan

Du pratar om kärlek som om det vore en lek,
ett spel där ingen vinner. De handlar om att få så mkt som möjligt
En lek där jag tok KÄR och du tog LEK
Ändå är de mig som folk ser som slampig
Jag tror på kärleken, den rätta, den fina och den underbara
men att hitta den verkar vara som att hitta en jämn rand på en zebra.
Vissa dagar kan jag stå rakt, kalla mig stark och nästan stoltsera med vem jag är
och vissa dagar, vissa dagar önskar jag att jag kunde krypa ner under det varma täcket
Slippa känna den klibbiga luften, doften av svikenhet och avund.
För det är just vad det är, jag känner mig sviken av vem vet ja inte riktigt, av livet kanske.
Jag avundas alla mina vänner, för hur snygga de är, för hur bra dom är i skolan och för hur vackra
de är på väg att bli. Mina älskade flickor är på väg från tjejer till kvinnor o de är faktiskt sant
jag ser hur vackra de börjar bli. Känner mig stolt för att vara en del av dem. Fan vad ja ÄLSKAR mina vänner
vad vore jag utan dom? Vilket trappsteg hade ja hamnat på då?

Dagens låt: Missy Higgins - where I stood

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: