Mitt pussel blev aldrig klart

2008-05-16 - 23:56:41 / Orden från mig
Jag vill att du stannar sa jag
Jag vill att du stannar för evigt
Jag vill att du håller om mig, håller mig stilla, håller i mig.
Jag vill vara din och endast din
Jag vill tillhöra dig och ingen annan
Dig och bara dig.


Jag vet inte vad de handlar om, jag fattar inte meningen.
En mening är bara en massa ord i en ordning,
ordn är ensamma bokstäver som försöker hitta sin plats
men som enskild är den inte värd något
Är människan lika dan?
Har vi något värde som ensamma individer, eller är vi till för grupper?
Jag vill tro på individen, jag vill tro och hylla ensamheten men om sanningen ska fram
vet jag inte vad jag tror på längre. Jag trodde på hoppets låga,
på kampen att klara av vad som helst, att ta sig uppför
Att aldrig sluta kämpa.
Jag börjar bli förvirrad

Igår. Idag. Imorn. Jag vet inte vad de är just nu, är jag gårdagens
repris eller morgondagens tragedi eller är jag ingen alls idag
Jag glömmer allt, det viktiga, det betydelsefulla glömmer jag bort
Jag är rädd.
Glömdes bort. Jag orkar inte, orkar inte hoppas, kämpar inte.
Tappar förmågan. tröttnar. Tänk om jag ramlar, skulle
det finnas ork till att börja om?
Orkeslös, medvetslös.
Försöker tysta dom men dom slutar aldrig prata.
DeOnda pratar med mig hela tiden. Tystnar aldrig
Ångesten får mig att må illa, att få huvudvärk.
Tankarna tar över. Reagerar på allt, de blinka till, en svag röst underifrån
SLUTA!!
Det gör ont av att tänka såhär mycket, snälla tysta mina tankar nu
Måste sova inatt, måste orka med imorgon. måste klara av allt.
Låt mig sova. DeOnda skrattar och för mina tankar. DeOnda är mina tankar.
Vill bara vila nu...

Varför tystnar inte tankarna?


image6
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: