Helt okey

2009-04-17 - 08:33:27 / Mellan himmel o jord
Hmm, tycker det är roligt med att blogga, men funderar faktiskt på att lägga det på is,
Vill koncentrera mig på träningen och skolan. Vill hitta focus någonstans.
Så till sommaren kan det komma o bli upppehåll, delvis för att ja åker till egypten och sen för att
jag inte vill sitta vid datan för mycket. Sitter dock max 2 timmar om dan med skol arbete. hehe
Idag lyser solen massor ute, skönt! Hoppas det fortsätter för imorn ska ja cykla långt och länge uteomhus
så måste vara bra väder. Tänker inte ykla i spöregn direkt. Men har inte sett regn på en vecka nu
så borde inte vara någon fara.
Ska snart äte frukost, ska göra havregrynsgröt igen + ett glas iskaffe så jag vaknar till liv.
Börjar egentligen halv nio vilket är nu men försov mig så får skjuts in till tio.
Känner att jag faktiskt mår bra, trots alla mina snedsteg så mår jag bra. Och tror det r lite beviset på att jag
accepterar mig själv mer och mer. För övrigt visade vågen -0.3 imorse hehe. Inte min väg dag idag men ville bara titta lite,
Är nog bara vattnet sen igår som försvunnit men det gör mig peppad och allt som gör mig peppad är bra!

Snart är det varmt nog med klänning! Cissi goes ala 50-tal då =)
2 Kommentarer
Anonym

Välkommen till Dom Glömda Barnen

Barnen´s rätt i samhället



Omhändertagen på mycket tveksamma grunder



Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig



Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.

Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.



Målgrupper

Barn & Ungdomar

Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem

Föräldrar

Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem

Mormor.Farmor.Farfar.Morfar

Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.

Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.

Askungarna

Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där

Lagar

Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen



www.domglomdabarnen.dinstudio.se

2009-04-17 @ 11:45:20
Malin

Det är förståeligt om du vill ta en bloggpaus när solen lyser ute. :)



Det är så härligt att höra att du accepterar dig själv mer och mer. Det är för mig den största förändringen sedan jag började gå ner i vikt. Jag mår bra och känner mig nöjd med mig själv :)



Kram

2009-04-18 @ 06:42:38
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: