Beundras alla som kommer dit dom vill

2009-08-30 - 20:56:27 / Cissi möter världen
Jag sitter och läser på Facebook om alla man gick i skolan med nu under gymnasiet, vilka olika vägar alla tar.
Hela enskilda är och far och flyger runt hela världen. Blir så himla imponerad.
Vissa blir au-pairer, vissa pluggar vidare, några tar det lugnt, andra jobbar. Många följer min dröm om lumpen och militära livet. Till och med tjejer från skolan kom in och kommer leva det roliga och tuffa grabb livet.
Vissa beger sig ut och reser långt, upptäcker, lever. Jag beundras hur alla följer sina drömmar, tar sig dit dom vill.
Hur alla lyckas att ta sig framåt. Alla kan falla, komma igen och börja om.
Never give up
Jag känner hur min kropp skriker att jag också vill ge mig ut, följa drömmarnas drömmar. Jag vill inte plugga nu, är inte där ännu. Jag vill inte tillbaka till en skolbänk just nu, jag vill framåt. Vill leva med min sambo, ha ett jobb och bilda familj. Samtidigt som jag vill göra lumpen, vill så väldigt gärna ligga i lera där någon skriker åt en att kämpa lite hårdare och fortsätta. Varför grävde jag ner mig till att jag aldrig kunde komma dig? Har ingen kondition eller styrka längre så nu är det alldelles för sent för att söka om igen. Måste börja om, bygga upp konditionen, min inre ensvishet och bygga om min kropp igen och det känner jag faktiskt inte för just nu heller. Vill bara leva utan att bli puschad till att ta mig någonstans. Jag vill bara vara där jag är, jobba leva och älska.
Känner lite ångest för imorn. Skolan ska ju börja då.. Skolan....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: