Bilder från Matfestivalen!

2009-08-30 - 21:15:14 / Mellan himmel o jord
Mina 2 dagar i skövde var riktigt roliga och trevliga. Och gud vilken mat jag har ätit.
Känns som man inte gjort något annat än att ha ätit och gått runt denna helg.
Hittade inga kläder eller skor, fast det fanns hur mkt affärer som helst.
Men men nog om det. Vi köpte så kallade matkuponger och sen gick man till ett ställe där maten fanns och
gav en sån med utbyte mot en assiet med lite smakprov från den typen av maten.
Vi åt grekiskt, italienskt, thai, kina, spanskt, amricanskt, svensk husman, finare sommarmat, olika efterätter och massor av mer saker. Tog bilder på allt möjligt så här kommer ett liteet urval av bilder!
Maten var bäst på ett ställe som hette Thai House där fick man gå igenom ett buffebord
och plocka alla råvaror man ville ha wokade/stekta. alltså alla typer av rått kött, fisk, grönsaker såser
kryddor osv. Riktigt häftigt. Låg i olika behållare och bara välja och vraka, allt ingick i priset.
Detta var inte från matfestivalen utan dagen innan.
Första bilden är förrätt med kyckling i jordnötsås och grönsaker. Andra rätten var ris, kyckling, lamm och nöt kätt samt massa olika grönsaker och starka såser. Sista rätten jag gjorde var nudlar, kyckling, och fläsk kött och det gjorde jag en mildare variant på. De vita fluffiga sakerna på sista bilden är räkchips!



Mina snygga kusiner med sina sambos och min plast farmor =)

Den skit goda efterätten, spanska våfflor, Churros med kanelsocker på! Onyttigt men extremt gott.

1 Kommentarer
Marcela

Åååh Churros är hur jävla gott som heelst <3 finns i Chile och köper det jämt, haha. Godast med choklad på. ;)

2009-09-01 @ 17:02:28
URL: http://mdiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: