Julstök, middagar och Jobb

2009-12-23 - 13:09:23 / Mellan himmel o jord
Igår var vi på julbord hos min låtsas pappas mamma och det var gott som tusan,
fick man träffa sötaste lillasyster som stolt visade sin hello kitty klänning tillsammans med
ett par julröda pippi strumpbyxor. Träffade även de roliga kusinerna och det var mysigt.
Hela dagen var jätte mysig eller ja hela kvällen ska jag nog säga.
Jobbade 7-15 igår och det var totalt kaos vill jag lova.
Saker som hände hela tiden och männsikor som ville/inte ville som det brukar vara och
alla kände nog julstressen hos pensionärerna igår. Försöka övertala en 90årig tant att hon
kanske inte ska anstänga sig och laga all mat och göra all handling det är inte det lättaste..
hehe.

Idag sov jag fram till 10.30 ungefär, sköönt. Nu har jag pysslat och städat lite smått här hemma
och skrivit en handlingslista och slagit in julisar.
Ska iväg till morfar nu snart på jul lunch och sen bär det iväg till jobbet och jobba kväll.
Efter jobbet ska vi baka knäck, göra skinkan och klä julgranen samtidigt som det blir glögg och mys!

Sitter och lyssnar på en av de vackrast julsångerna jag vet. Come all ye faithful

1 Kommentarer
Matilda

Sv: Den känslan... den går inte att beskriva. Så det kanske låter fel, men det är skönt att veta att man inte är ensam. Så när orden inte räcker till räcker det med att säga: "Jag förstår". För den personen som varit med om liknande och säger så, förstår verkligen.

2009-12-27 @ 13:51:00
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: