Lärt mig två nya ord, Mikrotubeli och Corpus callosum

2009-12-08 - 11:27:19 / Cissi möter världen
Lär mig ständigt nya saker i denna kurs, idag är det dessa två ord som fastnat, läser nämnligen om Nervsystemet, och alla celler och hur de är uppbyggda och vem som gör vad.
Intressant svar JA, svårt svar MYCKET. roligt svar VÄLDIGT. haha.
Nej men det är riktigt skoj när det är svårt och när man får en utmaning, jag gillar sånt,
men det blir svårare att hålla sig koncentrerad om man inte riktigt förstår allt,
kom inte upp imorse så missar en relativt viktig föreläsning, så har tokpluggat sen 9 imorse och nu ska ja fortsätta
lite här och sen cykla upp och lämna en nyckel till jobbet, hem igen och plugga vidare. Yes det är dags planen.
Kvällsplanen är övningsköra och ut och gå 2,5km :)
Imorn är de föreläsning till 12 och sen ska ja luncha med Madde sen blir de träning på friskis tänkte jag =)
Yeeah, måste komma igång, vill ha energi och energi får ja enbart med träningen så därför är träningen viktig just nu. Blir cok max 2 ggr i veckan som det ser ut just nu med allt plugg..
Tänker bjuda på en rätt gammal bild och en nyare bild så ser ni lite...

Bild nr1 är för 1 år sedan Denna bild är tagen sommaren efter i Egypten alltså denna sommar, mjoo skillnad syns mest över magen och höfterna, det är jag vääl medveten om. Men frågan är om jag inte mår bättre nu och jag gjorde då? Är inte lika förvirrad, försöker inte göra mig till/träna mig snygg för någon annan, nu vill jag bara må bra i mig själv. Och det är nog den största vinsten jag har gjort på flera år, jag mår bra i mig själv, bara kroppshyddan jag vill forma lite. Och det går när ja tillåter mig själv vara mig själv och göra det jag trivs med. Och lär mig att prioritera. haha
Dessutom blir man aldrig nöjd, tyckte ja såg ut som skit för ett år sen, ybertränade och tycker ändå att man kan ändra något, nu tycker jag att ja är helt okey, jag gillar den jag är. Men vill ändra lite för energin och kroppens skull. Så summan av kardemumman, Jag Har VUNNIT över mig själv!
3 Kommentarer
Anonym

Din kropp håller ju på att bli vuxen och då får du mer former och vem vill se ut som en planka?

2009-12-08 @ 12:10:35
MoMo

Exakt! Håller med tidigare kommentar!

2009-12-08 @ 22:10:37
Anonym

åh vad bra det låter cissi, kram therese

2009-12-13 @ 15:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: