A flashing light

2009-10-26 - 22:08:52 / Cissi möter världen
En bil åker förbi, ljuset ifrån framlysena ger ränder i sovrumet.
A flashing light before my eyes, the radiation posien me.
En scan över min hjärna. tankarna flyger iväg. De vill se vad jag tänker,
de vill kontrollera mitt inre. Genomsöker mig, letar, kopplar in elektroder, chokar mig.
De försöker. De kommer ta över min kropp. ta över mitt inre. Men de kommer inte se.
De kommer aldrig se vad jag ser, ingen kan ta min blick. Mitt fotografi.
Jag överger inte kontrollen. Jag låter de bara leka med mig. Förgifta mig.
De kommer ta mig en vacker dag. Samhällets moderniteter.
Jag ska inte bli en av dem.
De ska aldrig få kontrollera mig.
Samhället ska aldrig få mig.
Jag ska aldrig bli en ja-sägare.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: