Erfarenhet

2009-10-23 - 00:24:17 / Cissi möter världen
Har precis tittat på en film som heter Taking Chance med Kevin Bacon. Handlade om hans jobb som memorial guard, att transportera och hålla koll på den döda marinens Chance phelps kista och kropp.
Låter inte spännande och det var den inte för fem öre. Skulle aldrig sitta klart hela filmen ens på bio då den var extremt seg och slätstruken. men förstod filmens syfte och allt.
Kom iallfall nu i efterhand att tänka på erfarenhet.
Tänk vad mycket erfarehet hans karaktär i filmen måste ha, varit med i Desert Storm, jobbat som officer extremt länge och ha familj med en kvinna och 2 yngre barn.

Jag vill också vara lärd, ha gått en utbildning, gjort lumpen och fått rejäla med tankefrågor och erfarenhet och vänner för livet. Jag vill ha erfarenhet i min proffession som sjuksköterska, jag vill ha upplevt världen, mig själv, jag vill ocå skaffa barn en dag, skaffa en söt liten villa och bygga upp livet. Hela livet består av erfarenheter och självklart får man inte alla nu på en gång och självklart tar tiden den tid den tar. Men åndå.
Jag vill lära mig mera, upptäcka mera, kunna mera. Jag vill ha kunskaper och färdigheter som jag kan säga att det här kan jag, det här är jag duktig på. Jag vet, det tar sin tid. Det kommer en dag när det är så.
Men ibland kan man vilja lite mera...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: