Hur mår du?

2009-10-13 - 18:45:43 / Just don't

Hur är det?

(- oj vad ska jag svara? )
(Allt är åt helvete, världen är på väg att gå under
Allt är kaos. )

Du svarar inte på frågan, hur är det med dig?

- Jaha oj du mena så
Min mamma börjar må bättre, ser det och jag märker det mera nu
Brorsan är tystare men tror han är okey.

Okej, det var din familj men hur mår du?

- Okej. Jo men Andreas mår bra och jobbar på det går skit bra.
Nytt o bra jobb verkar han få oxå.

Svara på frågan, hur mår DU?!
- Förlåt, men jag vet inte


Ibland önskar jag att det vore så lätt att svara på denna fråga
Men ett leende tar en långt och ler man mår man bra. Så är det juh.
Usch önskar att man inte ljög så mkt. Men vad ska man göra?
Säga alla sina egna problem och gråta en skvätt, inte fan blir de bättre av det.
Så nej, jag ler är lycklig och accepterar att det är som det är. och "går vidare" som alla säger.
Det är väl det jag ska göra? Släppa taget, låte det flyta iväg och rinna ut i sanden.
Dåligt ska man ju inte må i den lyckliga världen, det får du göra för dig själv.
Den lyckliga världen och jag. I flera veckor tillhör jag er i den lyckliga världen, men ibland är jag inte där
Är det inte okey att ha en sämre dag, eller rent ut av en ledsen dag?

Berör mig
Stör mig
Visa mig
Säg mig
Titta på mig
Le mot mig
Hör mig
Håll om mig
Se mig
Känn mig

Jag finns
Jag syns
Jag hörs
Jag ler
Jag pratar
Jag skrattar
Jag visar
Jag känner
Jag är
1 Kommentarer
Ludmilla

Jag tycker också att det är jättesvårt att veta hur man ska svara på frågan. Vad menar personen? Vill denne verkligen veta hur det känns på djupet eller bara hur dagsformen är? Eller är det bara en artighetsfråga som personen inte vill ha ett ärligt svar på?

2009-10-14 @ 10:47:42
URL: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: