A friend is all you need

2010-12-07 - 21:39:43 / Kärlek
Som systrar, som vänner som mer än vad jag kan förklara.
Idag är det fortsättning på the list. Punkt nummer sju, en bästa vän.

What is a friend? I will tell you...it is someone with whom you dare to be yourself. - Frank Crane


Jag kan inte välja en bästa vän, jag kan inte välja en av flera.
Vem säger att jag behöver välja?
Jag har svårt för att välja en av mina närmsta, en av dem jag alltid träffar, alltid ringer till.
Jag tänker inte välja. Men jag har en annan person i tanken.

För flera år sedan gick jag med i en tjejgrupp, ett gäng vilsna själar som letade efter livet,
letade efter sig själva och framför allt behövde någon.
Här träffade jag ett gäng med olika tjejor, flickor skulle jag nog i efterhand kalla oss.
Vi var barn som tvingades bli vuxna för tidigt, barn som valde att vilja vara vuxna för tidigt.
Hur som helst, det fanns två vackra självständiga kvinnor som höll allt det här för oss. Rätt fantastiskt när man tänker efter, två kvinnor som lägger ner hjärta och själ för att hjälpa förvirrade flickor utan att få betalt.
Inte många gör sånt, men jag är evigt tacksam.

Ylva. Hennes namn får mig att se små söta vingar på varsina axlar. Bara det är ett wow.
Det var ett sånt häftigt möte, jag tror inte det var första gången vi sågs men kanske andra.
En vacker kvinna med ett härligt leende och mjuka varma armar. Hon tittade bara på mig vilket jag just då tyckte var jobbigt. Jag vill helst vara osedd eller om det var nu tvärtom mitt inre skrek efter att bli sedd och hon såg mig och därför blev jag så berörd. Ja, det är lätt att vara efterklok.

Jag ser henne sällan, råkar snubbla in i varandra på ica, men mer har det inte blivit.
Jag vet inte varför jag inte ringer och frågar om vi ska ses på en fika,
jag vet inte varför jag blir så löjligt nervös av att träffa denna fantastiska kvinna.
Kanske är det för att hon river ner alla de murar jag bygger upp, kanske är det för att hon kan peta på mig och få mig att bli medveten, kanske så är det att hon bara berör med sin närvaro.

Jag önskar att jag hade en bild för att visa er henne, men har det inte och publicerar inte en bild för den delen utan hennes vetskap heller. Blir en bild från helgen istället.

I felt beautiful, I was beautiful and everyone noticed
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: