Vad är kärlek?

2010-12-06 - 16:11:11 / Kärlek
För att återgå till listan som jag började på tidigare i veckan så hade jag lovat att skriva om punkt 5 och 6 idag, eftersom jag då ligger back några dagar efter helgen..

Punkt 5, vad är kärlek?

Mitt första svar är nog att allt är kärlek, och att allt man gör görs av kärlek.
Men sen känner jag hur dumt det låter, krig är inte kärlek fast samtidigt så försvarar alla människor sitt "revir" sina käraste, alltså blir även krig kärlek. Men går inte in där för skulle kunna skriva en novell om vad krig är och inte är, dock är allt mina åsikter men ändå.

Kärlek för mig är vackert, stort och går inte att ta på, kärlek är mer än en person
kärlek är livet, döden och hoppet.
Nu blir det dock väldigt stort, väldigt random och väldigt kommersielt svar.
Vad är kärlek för Cissi, för lilla mig?

Kärlek för mig är när exempelvis min sambo kommer och kysser mig i nacken och säger hur fin jag är,
eller när en vän bara tittar på en och förstår precis ändå vad man menar.
Kärlek är när man hör en riktigt bra låt som bara fastnar och berör, som går in och man funderar hela dagen på vad texten betyder, och varför människan som skrev låten vad han/hon tänkte på. Hur tonerna är sammansatta med texten.
Alla ens handlingar bör utgå från kärlek, det gör inte alltid det, men det borde göra det.
Jag brukar tänka på det när jag jobbar, att allt jag gör ska jag göra utifrån kärlek, utifrån att jag vill den andra personen hans eller hennes bästa.

Liten rolig och söt bild från helgen :)
1 Kommentarer
Marcela

Riktigt bra skrivet! :)

2010-12-06 @ 16:14:45
URL: http://mdiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: