Det var egentligen bättre när ja mådde sämre i mig själv

2010-01-13 - 15:04:59 / Träning och kost

Låter lite konstigt, jag vet.
Men när jag mådde skit i mig själv så tränade jag dygnet om och åt rätt lite och var totalt förvirrad och gjorde bara dumma saker vilket iof är väldigt negativt men jag tränade och var vackrare..
Nu när jag är lycklig i mitt liv, bor med mitt livs kärlek, studerar till det jag alltid velat bli, har ett jobb och trivs med och vänner runt omkring mig då tränar jag inte lika intensivt, äter mera och ser ut som något helt annat.
Vet att när man blir äldre får man en annan kroppsform och man får ett annan kosthållning osv.
Men det hjälper inte direkt min självkänsla just nu.
Lilla miss perfect Cissi som är igång och skriver och vet att imorn när ja skriver kommer ja se allt annorlunda igen, skönt att jag känner mig själv så pass bra att jag vet att det kommer i perioder när jag ser negativt på mig själv och inte. Men ett konstaterande är att sen jag träffade min sambo har jag gått up 12 kg.. Det är sjukt äckliga siffor.

Men vad är viktigast, att väga 12 kg mer och vara lycklig i sin livs situatuion eller att vara 12kg lättare men olycklig och ständigt förvirrad?

2 Kommentarer
Malin

Definitivt det första av de två. Jag vägde cirka 25 kilo mindre för cirka 4 år sen (= läskigt smal, åt knappt inte något och tränade ständigt). Idag är jag betydligt lyckligare.

2010-01-13 @ 16:43:16
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Anonym

Om du verkligen vill gå ner i vikt ( som det verkar) , börja sätta kortsiktiga mål istället för långsiktiga. Annars blir det att man struntar i det och det aldrig händer något. Jag känner exakt samma sak jag gick ner jätte mycket i vikt när det tog slut mellan mig o mitt ex. Man kanske inte mådde det bästa men vad snygg kan kände sig, Älskade när folk kom fram och frågade om jag gått ner i vikt. Sen när man börjar bli lycklig igen ( även fast man itne har någon pojkvän) går man upp i vikt igen. MAn blir så bekväm, men känner man sig snygg? Svar nej! Sitter och tittar på bilder för nått år sen och börjar nästan tjura. VARFÖR? Man vill ju vara lycklig & smal( känna sig snygg/nöjd med sin kropp), kan det vara så mkt begärt?? Nej men ha lite karaktär och verkligen bestäm dig för att äta rätt & nyttigt, träna och unna sig bara någongång ibland något onyttigt! Lovar så kommer du gå ner i vikt! Det tar tid men det är det värt :) PUSS & KRAM

2010-02-02 @ 23:22:30
URL: http://desinise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: