Tenta nummer 2, gjord!

2010-01-22 - 10:12:03 / Cissi möter världen
Nu har jag precis gjort den andra tentan för denna gången, nu är det nya kursen som ska fokuseras
och förstås och sen blir det ny kurstenta och inlämningstenta i mikrobiologi.
Got to love my life! wei

Ikväll blir det myspys med Maddebus och kanske lite träning om jag orkar, annars blir det spinning imorn istället med Lea. Var något rock spinning till hjälp för haiti. Dock fattar jag inte varför ska man skänka massa pengar till barn och vuxna världen över när det finns barn och vuxna här i Sverige som är minst lika utsatta.
Jag skänkte ioch försig en hel del till thailand isamband med flogvågskatastrofen då ja kände att jag ville det. Men denna gång känner jag inte för att skänka något, egoist? neej jag vet inte. Fattig student, aa!
Nej men ärlig vi måste börja ta hand om oss här i Sverige där vi ser att pengar eller hjälp kan göra nytta, sen när jag vet att inte barn i mitt hemland far illa, då kan jag koncentrera mig på världens barn.

Nu blev det visst lite samhällsdebatt i det hela men behövde få det sagt, för tröttnat på frågan - hur mkt har du skänkt till Haiti, är det inte hemskt det som har hänt?. Mitt svar bli alltid, jo det är förbaskat hemskt och jag lider med alla familjer som förlorat någon nära men jag kan inte hjälpa dom. Det är inte upp till mig att rädda ett land. då kommer kontra svaret - men om Sverige blir drabbat vill inte du ha hjälp då?
Jag svarar återigen, Jo självklart men det styr inte jag över. Den dagen, den sorgen. Mer kan jag inte göra.
3 Kommentarer
Anonym

klarade du tentorna den här gången? grattis!

2010-01-22 @ 10:45:02
MoMo

Nej, vet du vad, Cissi! Alla kan skänka en 50-lapp via sin mobil!! Vi här i Sverige, har det föör bra! Du har ju mist en anhörig! Trodde inte sådana kommentarer skulle komma från dig! Har du inte sett bilder från Haiti? Är Du så Kall, Du blir inte berörd alls???

2010-01-22 @ 15:33:54
Cissi

Klart man blir berörd men det är ju skit vart man än tittar i världen. Krigens offer, naturkatastrofer, barn blir våldtagna, slagna och trasiga. Klart jag bryr mig men jag kan inte rädda hela världen. Det går inte.. Jag väljer det jag vill "rädda" och just nu skänker jag hellre pengar till barnet på en gata i skåne som fått sitt liv förstört av alkohol än en unge på haiti. Kallt? Ja då får det vara det.

2010-01-22 @ 15:47:11
URL: http://juhliiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: