Snö nu?

2011-02-04 - 09:45:21 / Cissi möter världen
Jag får sån fruktansvärd ångest av att prata med människor jag inte känner,
som att ringa till vårdcentralen, ringa till försäkringskassan(dock aldrig gjort än, men ändå)
ringa till någon man sällan pratar med eller bara behöva ringa någon ny.
Jag vet inte varför, det är som om jag är rädd för vad personen i andra änden ska säga,
som om jag är rädd att jag ska bli bemött med "dra åt helvete" fast jag aldrig blir det.
Jag förstår mig inte på mig själv, att en rädsla kan utvecklas till en stark ångest som
i sin tur utvecklas till att jag inte vågar.
Nu har jag iallafall ringt samtalet, och skulle bli uppringd ungefär nu. Ska hålla mig lugn och försöka att inte staka mig på orden eller fnittra nervöst.. Eller bli stum och lägga på som faktiskt också har hänt ett antal gånger.
Nej nu ska jag f*n i mig klara att prata!

Sitter och finular på metod till C-uppsatsen, att det ska vara en innehållsanalys det vet jag, men sen då..
Latent eller Manifest analys? Tycker Latent låter rpligare då det är mera analytiskt men också betydligt mer att göra..
Hm. Får ringa min kära partner i eftermiddag och se vad hon tycker.

Nu ska jag strax ut i snöstormen och ta mig till jobbet..
Vi ses, vi hörs!
1 Kommentarer
A Meths

Usch, jag tycker inte heller om att prata med andra sådär, eller betala i kassan!

Det är skit jobbigt verkligen!



Och snö, ja det vräker det ned här också, tyvärr!

Svar: Jag blev lite kär i smyckena med text, fast iof så blev jag kär i dem allihop haha!

Och ja, det är bara att sätta igång med det som känns minst tungt, så ska det nog gå bra!

2011-02-04 @ 11:35:57
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: