Come up to meet you, tell you Im sorry

2011-02-17 - 10:05:05 / Mellan himmel o jord
Du står så lång ifrån, för långt för att du ska vara nära
jag behöver dig, jag säger säger att jag behöver dig.
Du titar på klockan, ger mig en värmande blick och säger
- jag har inte tid, vi får prata senare!
Nu ser jag dig inte längre, vi verkar aldrig komma närmare än såhär.
@ Cecilia.



De passar in i varandra som bror & syster föräldrarlösa syskon åtskilda av tiden.
Han bet in i hennes skuldra & flöt in i hennes blod för gott
Hon bet in i hans tunga & gav hans sång en ny ton. De gick vidare i förundran över att inte vara ensamma
De sökte varandras ensamheter som herrelösa hundar. Men de var sammanlänkade tunga vid skuldra.
Hans mardrömmar väckte henne och hennes dagdrömmar skrämde honom. Han knullade så häftigt att han tycktes återvända till henne Hon kom så häftigt att hennes hud tycktes smälta. Hon fruktade att inte få någon längtan kvar att skriva med. Han fruktade att bli sugen tom & se henne glida bort. De talade om allt detta & länkade samman. Hon tycktes lägga hans hjärtas pussel & han tog isär henne & lade bitarna med sådan precision att allt hängde samman.


Hittade detta utdrag ur en bok jag läste för många år sedan, gillar det på något sätt..
1 Kommentarer
A Meths

oerhört gripande text på något vis...

Man fastnar :)

hur är det med dig sötnos?

2011-02-17 @ 12:01:33
URL: http://meths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: