Allt har lett oss hit.

2011-07-09 - 22:21:29 / Cissi möter världen
Hade någon form av aha upplevelse på jobbet idag.
Fick det återigen "bevisat" varför jag vill ha det jobbet jag har och kände verkligen idag,
wow här trivs jag! Ska försöka förklara vad jag menar, risken för flummighet är stor.

Det hela började med att en man som tämligen varit snäll blev smått aggresiv och försökte hota mig med det o det andra, vilket jag inte lyssnade så mycket på. Frågade sedan varför mannen var arg eller så frustrerad
då visade det sig två saker, han ville få tag på sin fru och han hade inte rakat skägget på flera dagar
och det störde honom då han alltid brukar ha skägget fint ansat. Jag frågade mannen om han ville ha hjälp med skägget då hans diagnos gör det svårt för honom att fixa det själv, var hans fru om jag förstod det rätt som annars skötte det på honom. Det ville han.
Spenderade sedan ca 30min av att raka av en mans skägg. Det var långt och lite små svårt med slö rakhyvel,
och min perfektionist gjorde att jag var extra noga. Men mannen var sedan underbart nöjd och då kände jag lite "det här är varför jag vill jobba med människor"
Jag gillar verkligen att hjälpa människor, tacksamheten som sällan är i ord utan bara genom ett handslag eller genom en blick. Jag gillar mitt yrke helt enkelt!



Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: