En konstig kväll/natt

2011-07-02 - 10:46:49 / Mellan himmel o jord
Igår var det en konstig eftermiddag/kväll/natt.
Precis när jag skulle sluta jobbet vid 16, så blev jag jätte yr, skakade i hela kroppen,
började må illa, såg stjärnor framför ögonen och visste knappt vad jag hette.
Åt ett äpple drack ½liter vatten och försökte ta mig hem.
Kom hem. Ställde mig i en iskall dusch. Vinglade mot sängen. Somnande.
Vaknade igen vid, 19, förstod inte vart jag var och var kolsvart överallt.

Gick upp, gjorde mackaroner och kycklingköttbullar, mamma kom förbi.
Pratade en stund. Sen gick hon hem igen. Jag låg på soffan.
Känner att jag får världens tryck över bröstet, får svårt att andas, näst intill hyperventilerar.
Orkar intee öppna ögonen eller ens röra en kroppsdel för är totalt matt.
Somnar till. Mamma ville ringa rådgivningen, och åka in. Men ja ville vänta.
Somnar iallafall. Nästa gång vaknar jag i sängen. Ingen aning om hur jag tog mig dit,
varför jag ligger där eller varför allt är så mörkt. Förvirring.

Nu har jag fått i mig lite yoghurt, vätskeersättning och lite iskaffe.
Yrseln håller sig kvar, förvirringen håller sig kvar. Men kan andas okej.
Har ont i bröstet fortfarande dock..
Konstiga kropp seriöst.
2 Kommentarer
Lisen

Det där låter väldigt likt en panikångestattack.

Jag drabbas själv av det, och jag tycker du bör kontakta VC för att få hjälp.

Ta hand om dig.

Kram

2011-07-03 @ 16:16:49
URL: http://kentsdotter.blogspot.com/
Smsa Låna

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-20 @ 02:59:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: