Losing my fear

2011-07-14 - 20:56:24 / Orden från mig
Har pysslat en del hemma idag, bundit rep, gjort knopar, satt upp väggtext nr.2 och
handlat och gjort matlådor. *stolt flicka* haha
Nejdå. Men en skön slapp hemma dag har varit skönt. Längesen det hände.



Någon form av trygghet har infunnit sig inom mig, vet inte om det är för att jag trivs i situatuionen
eller om det för att jag har kontrollen över saker och ting.
Jag har kontroll över allt utom mina känslor, dem svajjar rätt mycket.
Men förtillfället gör det inget. Jag gillar det jag tittar på, även om det inte finns en tanke bakom det.
Ibland behövs spontanitet, lust och känslor.
Ibland behövs kontroll, styrka och mod.

Ikväll hade jag velat träffa någon som är ärlig, klok och säger rätt saker på rätt ställen
som vet när tystnaden är det enda språk vi behöver och som vet när det passar med en kyss
som vet när du får lägga armen runt om mig, och som vet när du får öppna mina dörrar.
Den som vet när man ska stanna och när man behöver gå, och som vet att tänder man en eld behöver den vaktas så att glöden inte slocknar och så att det inte tar eld överallt.
Ikväll hade jag behövt ett hjärta som lyssnar, en själ som ser och ett par ögon som vill titta in i mina för att det är det enda den vill se. Ikväll hade jag velat dela en flaska vin, lyssna på ett par bra låtar och fördjupa mig in i någon annans värld. Kedjeröka på balkongen, inte för att jag kan utan för att jag vill känna doften och en berusande känsla av frihet. Jag vill bli uppslukad av någon annans inre för att få lägga min hand på din axel och säga hur fin du är i månens sken, för att sen skratta i flera timmar åt hur molnen är formade eller se när solen går upp bakom träden.
Mycket vill så mycket mer.


“When your fear touches someone’s pain it becomes pity; when your love touches someone’s pain, it becomes compassion.” -Stephen Levine
1 Kommentarer
Lorissa Lovebomb

Om det fanns något jag kunde säga eller göra så skulle jag säga och göra det för dig <3 Hoppas att du är ok.



sv: Ja, den var hur bra som helst! :)

2011-07-15 @ 10:54:43
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: