Who will protect you, from me?

2011-07-08 - 11:46:23 / Cissi möter världen
And I say baby, yes I feel stupid to call you, but I'm lonely
And I don't think you meant it when you said you couldn't love me
And I thought maybe if I kissed the way you do, you'd feel it too
He said I'm sorry
So sorry

Ibland får jag så konstiga funderingar, men det är ingen nyhet här i bloggen.
Börjar fundera på om det finns riktig kärlek, kärlek utan gränser där allt bara flyter på och är vackert.
Var så säker, att det var så allting var mellan mig och A. Är väl kanske det fortfarande trots att jag nu aldrig mer vill se
han igen.

För att citera en grym sångerska Melissa Horn "hur ska man älska nån, som har älskat nån förut?"
Är rädd för att bli kär igen, få känslor igen. Är rädd för att bli sårad, är rädd för att bli trampad på igen.
Är rädd för att mina känslor ska bli sådär starka igen, där jag ger allt jag har och verkligen satsar 110%
och sen få ett slag i ansiktet och förhoppningar som dör.
Men det är väl så det alltid är, man måste våga chansa för att kunna vinna. Och vet att jag kommer chansa igen,
har för lätt för att få känslor, det vet jag om. Men jag är ärlig, säger det från början. Alltid.

Det kanske är att hänga ut sig själv genom att skriva såhär, men vad spelar det för roll, det är ju den jag är.
Och gillar man det inte behöver man varken vara mig nära eller läsa det jag skriver.
Jag kan ändras, kan färgas, kan växa och kan utvecklas, men stommen i mig finns alltid kvar.
Det är mina egna två ben jag står på, min egen kropp jag bär framåt. Mitt hjärta som slår för det jag tycker är värt att slå för. Jag ger inte upp i första taget, allt förtjänar en chans och krävs det en fight så fightas jag tills jag stupar.


Jag vill resa långt, jag vill resa utan mål, utan egentligen mening.
Jag vill uppleva världen, jag vill se världens ände, och jag vill inte åka själv.
Följer du med?
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: