I shoot for the moon, But I'm too busy gazing at stars

2011-03-02 - 16:09:54 / Orden från mig

Har ni någongång funderat på vad som händer om man skulle lyckas med sitt mål?
Om man verkligen satsar allt på att lyckas och alla ens drömmar skulle slå in och man står där med pokalen i handen och får sitt pris, sin belöning. Men sen då?
Vad händer egentligen när man lyckas, när man uppnår sitt mål?

Jag har många mål här i livet, vissa större och vissa mindre. Jag vill nog tro att jag behöver dessa mål för att vara på rätt bana i livet, jag tror alla människor behöver mål för att prestera, för att hoppas för att leva.
vad tror ni, vad har ni för drömmar, för mål?

Läste någon fåning undersökning som aftonbladet publicerade för ett tag sedan där det tog upp vad människor önskar dig mest i livet, här har ni en länk till artikeln.
Och här är det som var högst efterskattat:

1. Gå ned i vikt
2. Sluta skjuta upp saker
3. Skriva en bok
4. Bli kär
5. Bli lycklig

Resten av listan finns på aftonbladets sida, men anledningen till att jag kom och tänka på den var att vad händer när man gått ner dom där kilona, när man slutat skjuta upp saker och lever för stunden, när man skrivit sin bok, blivit kär och är lycklig. Vaad händer då? Händer det nånsin att man kan infria alla sinna mål och drömmar?
jag tror att man borde vara glad när man nått sina mål, givetvis. Och att man säkert skapar nya mål, har man familj, barn och är lycklig på den fronten vill man kanske ha karriären bättre eller se snyggare ut eller varför inte skriva den där boken. Men jag vet inte. För mig är detta så märkligt, blir vi lyckligare av att uppnå våra mål?

3 Kommentarer
A Meths

Jag har mål, jag vill utbilda mig till dietist, starta ett eget företag och sälja mat/fika för de med massa allergier.



Jag måste ha mål för att orka i bland, för att känna mig på rätt väg och jag tror att när jag uppnår de så kommer jag sätta upp nya mål, kanske mindre men ändå mål.



Svar: Mitt magont är ännu oklart, jag önskar att det vore pga. stress och oro men så är det tyvärr inte...

Jobbigt med dåliga besked, hoppas att det är något du kan hantera och fixa. Kram

2011-03-02 @ 18:08:26
URL: http://meths.blogg.se/
Carolina

Det där är faktiskt riktigt sant, att skapa och nå sina mål kan vara bra och det kan göra en lyckligare. Men jag har även upplevt det motsatta. Mina mål som jag sedan nått har istället sänkt mig "Jaha nu då, var det inte mer än såhär"? Det är verkligen en jättesvår balans att hitta dedär målen som man verkligen mår bra av. Det finns ju mål som man kanske har som är otroligt svåra att uppnå också, då blir man ju också mindre lycklig av att aldrig uppnå dem, Så är det för mig i alla fall.Försöker hitta realistiska mål som jag vet att jag kommer att må bra av!

2011-03-02 @ 19:03:46
URL: http://carolinahjelm.se
Jennifer

sv: Tack så jäyttemycket, desamma föresten! ;)

2011-03-02 @ 19:04:08
URL: http://ponniiiiryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: