You cover your nightmares, you put them away ‘Cause if nobody knows them they might go away

2011-10-18 - 18:15:26 / Orden från mig
När allt rasar ska jag vara ditt ljus, så att lågan aldrig dör
När livet är tugnt ska jag andas dina andetag
så att ditt hjärta aldrig slutar slå
Jag ska lyfta bort din börda från dina axlar så att din kropp orkar hålla sig uppe ett tag till
När livet sviker dig, när livet går ifrån dig så kommer jag stå kvar.
En pelare som håller dig uppe, som stöttar dig så du inte faller
Jag ger dig min tro och mitt hopp, så att du orkar stanna kvar ett tag till.
För min kärlek tll dig är det som håller mig vid liv.

Från början skrevs dessa rader till en vän som förlorade en vän.
Ikväll skriver jag ut dem på bloggen till alla som behöver.
Till alla som behöver några ord för att klara lite till, som behöver några rader för att orka lite mera.
Jag är ingen helare, jag är en medmänniska...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: