Någonstans utanför Sveriges näst största stad

2011-09-19 - 22:21:57 / Orden från mig
Avtryck. Vackra avtryck på min hud efter dig
Dina fingertoppar som orört trevar längs med min kropp
Din närvaro berör mig. Du säger ingenting, du ser bara mig där och då
Inget förflutet, ingen framtid. Bara nuet. Kravlöst. Villkorslöst.
Små handvikta plåster som du varsamt placerar på mitt inre
Turbulens i min själ som du reder ut och slätar över, bara genom din närvaro.


- Varför just jag?
Du ställer frågan som en lätt viskning men med ett djup och förväntan
- Du behövde mig, är det enda svar jag kommer på. Du sökte och du fann.
- Varför just jag?
Jag frågar med samma nyfikenhet och glöd
- Du skickade ut signaler, din blick, din närvaro av ditt handslag när vi möttes.
- Vad gör vi nu?
Du frågar denna gång med ett skratt, och en viss osäkerhet
- Finns det ett vi?
En rak enkel motfråga som bemöts av en kyss.
1 Kommentarer
therese

Sv: Jaha, okej! :) allt bra annars?

2011-09-20 @ 07:25:05
URL: http://tinythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: