Rain Rain Rain

2011-09-07 - 09:05:49 / Mellan himmel o jord
Baah.. Vaknade 5 första gången och var pigg efter 4 timmars sömn..
Tror ni jag går upp?
Nej. Jag somnar om och försover mig istället. Vilket inte funkar i mig. Hatar att  komma försent.
Hatar att försova mig. Händer sjukt sällan. Eller i princip aldrig. Jag är för "duktig" för det.
Men. Nu har jag gjort det och då låser jag mig. Tragiskt men sant.

Det spöregnar utanför, blåser, och är allmänt otrevligt utanför. Vilket inte gör mig mera peppad.
Självdiciplin? Jo det har jag. Träningen går utmärkt att diciplinera och skolan lika så om
jag får plugga hemma. Det är så starkt i mig, det här med att komma försent eller att försova sig
det blir någon form av skam att jag hellre inte dyker upp alls än att klampar in senare en lektionen börjat.
Därför jag som sagt aldrig i princip kommer försent. Eller försover mig.
Kommit försent två gånger totalt på 5år som jag jobbat, den ena gången för att klockorna stäldes om
och min mobil inte stälde om sig. (snälla arbetskamrater ringde o väckte mig och jag var där på 10min) Men ändå..
Andra gången var i somras då jag hade gått upp i tid men av någon anledning inte kom hem ifrån skapligt.
Blev då 5minuter sen. Ush får ångest bara av tanken att komma sent.
Kan för många ses som fånigt, men det går så djupt i mig...

A new day av rain is here, and I take my cup of tea and go to my books
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: