Känns som jag gått under överallt

2012-06-25 - 20:27:36 / Just don't
På bussen hem.. Regnet slår mot rutan och vinden piskar det gröna fordonets sidor.
Ser på vattenpölarna, undrar vilken våtfläck som är störst. Vilken pöl kan kväva mig?
Ser löpsedlarna "ung kvinna drunknade i vattenpöl, hon var blond..."
Min kropp känns, den gör ont. Eller min kropp mår nog egentligen bra.
Men mina demoner. Dem gör mig så illa. Alla dessa tankar som kommer tillbaka,
misshandlar min självkänsla, mitt självförtroende. Och denna våg, denna jävla våg.
Får mig att bryta ihop, falla sönder och samman. Dör lite inombords.

Många jagar mig, men jag kommer aldrig ifatt.
Alltid försent.
1 Kommentarer
Pernilla

<3 <3

2012-06-25 @ 22:54:39
URL: http://pearlisen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: