När alla andra kan

2015-08-14 - 21:47:57 /
När det känns som att alla andra lyckas,
Men inte vi. 
Det blir aldrig ett plus på den där jävla stickan.
Det gör så ont varje gång. 
Önskar ibland att enkelheten som hetero när man bara kan kulla hejvilt tills det funkar. 
O inte allt detta krångel som lesbisk.
Önskar ibland att min stora käft höll tyst.
För ingen behöver ju veta.
Men nu har det snart gått ett år med ändlösa försök. O det blir inget syskon. 
Det kommet gå så småningom men tills dess
Känns det så hopplöst..
2 Kommentarer
Anonym

Råka se din blogg i förbifarten. Jag vet hur det känns att vänta o längta o bli besviken av alla minus. Jag har "fördelen" att va hetro o kunna knulla hela tiden men tog ett år innan första kom iaf så vet vad jag har att vänta har bara försökt sen i juni men känns som evighet.
Är det IVF ni har?
All lycka till er snart kommer plusset. Jag beundrar dig som vågar och är så öppen önskar jag själv hade lite mod ibland.

Svar: Vet att det inte bara är att knulla men ibland känns det så hopplöst o då blir jag så arg.. 😢 är få som läser min blogg o känner nu efter snart över 1års försök så vågar jag skriva för det gör så ont i mig när alla frågar när vi ska skaffa syskon, eller om jag är gravid...
Cissi

2015-08-21 @ 23:09:52
Mot Ett +

Jag som hetero kan också tycka att alla andra får det att fungera så jäkla fort och enkelt.. Allt känns så orättvist! Vi har försökt i snart två år, ett plus har vi fått och det var i början på augusti. Men det slutade inte alls bra (utomkveds) så nu inväntar vi på att få genomgå IVF. 😕

Svar: Vi har oxå fått plus. två stycken. ena slutade i mf v.5 det andra i v.7. 😢 ibland känns allt så hopplöst och det känns som vi är ensamma om denna process. samtidigt som vi är så glada att ha vår son.
Cissi

2015-09-04 @ 21:34:12
URL: http://motettplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: