Like we used to do

2008-12-06 - 02:29:06 / Orden från mig
Jag skulle kunna vandra flera mil utan att sluta röra på fötterna, som om mina lungor aldrig blev anfådda
som om mina andetag blev lättare för vajre steg jag tar
Jag skulle klättra upp på de högsta bergen, nudda stjärnorna och kanske sola mig i månens sken
Jag skulle simma tvärs över stilla havet, förbi alla kontinenter och förtsätta över till atlanten på
några få andetag. Jag skulle inte rusa igenom livet och missa det viktiga. Nej jag skulle stå fast på mina två ben och bara njuta av att vara där jag var. Jag skulle skratta likt barnen på en sommaräng, gå med tårna ner i sanden och höra vågskvalpet nudda mina tår och solens strålar värma min hud.
Jag skulle ge allt jag hade och ägde till en familj i Afrika om de hjälpte, jag skulle fånga kulorna från vapnen som
träffar en oskyldigt livsdömd. Jag skulle ta slagen, ta sorgen och ta blickarna.
Jag skulle byta plats med en utstött kille och ta slagorden, ta de hånande blickarna, jag skulle inte göra uppror
jag skulle bara tänka att vilken tur jag har som inte utlöjligar någon annan, skulle gå stark i ryggen och
aldrig släppa blicken från himlen. Jag skulle leda kontrollen över de skamfyllda barnen som gör narr av andra för att känna sig bättre själv. Jag skulle ge allt till de som behövde, likte en Robin Hood saga skulle jag färdas mellan jordens alla hörn för att förändra och förnya. Inte som ett helgon utan bara som en uppgift man gör. Och inte för självkänslan, eller för hur andra ska se eller tycka om mig. Nej..

Jag skulle göra allt om jag bara fick stå vid din sida igen, höra dina andetag, se ditt sneda leende,
dina busiga och spralliga ögon, dina skrattande ord. Jag skulle göra allt bara fr att få krama dig,
om så bara för någon minut. Jag saknar dig.. Saknar dig Storebror.....
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: