Jag är kall

2015-10-15 - 11:00:05 /
Försöker hitta ord på vad jag känner.
Söker desperat efter ett citat, några meningar, några ordföljder som inte är mina men som ändå kan beskriva hur jag mår utan att ändå bli för nära och personliga.
Som om mina egna ord inte duger på att beskriva en känsla i min kropp. Eller är det flera känslor. Flera sidor av samma känsla. Jag vill inte gräva ner på djupet o leta reda på vad jag känner. Är så rädd att bryta ihop och aldrig komma upp igen. Så jag biter ihop och säger att det är jättebra. Kanske blir någon irriterad på mitt leende "vad fan är hon glad för" varför mår hon "jättebra". 
Tänk och jag kunde vara ärlig. Men då kanske folk reagerar med "ta av dig offer koftan finns folk som mår sämre än dig".

Nu blev det några meningar. Inga meningar som egentligen beskriver hur jag mår. Men meningar som åtminstone kom ut. 
Lättat lite på bägaren.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: