Klasskilnader, varför finns dom?

2008-09-08 - 22:09:07 / Orden från mig
I en ändlös värld kan jag inte göra mig hörd
Spelar ingen roll vad jag säger, jag blir bara överkörd
Det lilla folket har aldrig någon talan när de stora styr
Det "klasslösa" samhället där minoriteter flyr
Det översta i samhället, människor med makten 
De har skapat normer, normer för oss vanliga döda utan
de rätta former.
Vi är de dumma och inkompetenta, istället ska gamla
styra som är senildementa.
Vad är de för välrd vi lever här, när vi inte längre kan påverka vad vi lär.
Låt folket få prata, hör våra ord
Låt oss få påverka vår framtid på denna jord!

Av: Cissi J
1 Kommentarer
LieMie

Det är bra tankar. Tror det är många som känner likande.Fint skrivet. ^^

Mvh LieMie



(Besök gärna min blogg och dela med dig av dina tankar kring mitt senaste inlägg om Whitney från Top Model.)

2008-09-11 @ 20:33:43
URL: http://liemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: