Skruvat

2009-03-31 - 11:17:36 / Träning och kost
Är så trött på alla skruvade ideal, alla konstiga former och BMI.
Jag vill inte vara fixerad av kost längre, vill inte veta att allt jag äter innehåller si och så mycket kcal, vill inte veta att träningen idag 45 min spinning är ungefär 400 kcal. och jag ätit 1 banan 2 dl youghurt och 1 macka och hinner ingen lunch för att jag måste fixa mitt jävla projektarbete som inte läraren som förstört det verkar bry sig om.
Nej är så jävla trött på att träna, att äta rätt att tänka att tränar jag inte är jag inte värd att få en kram,
tränar jag inte har jag inte förtjänat att någon sak tycka om mig. Tränar jag inte så har jag inte förtjänat maten.
Och äter jag inte rätt mat så förtjänar jag inte att kalla mig normal. Är så trött på alla dess former med ideal, bmi, viktkurvor, träningskurvor. Det FÅR du äta, det får du INTE äta. Är fuckning trött på att vilja se ut som alla andra.
Men trots allt fortsätter jag, jag vill ju bara bli vacker. Men tror inte att en viktminskning på 15 kg skulle kunna få mig att känna mig vacker. Eller ja kanske. om ja kommer i 38 på byxor, då kanske jag är vacker. eller en 36/38 på en tröja..
2 Kommentarer
Marcela

Sluta upp med det då! Det finns egentligen inga rätt och fel med vad du äter, och du behöver inte tänka på att du måste träna si och så mycket. Jag tänker aldrig på något sådant, jag äter vad jag vill äta, men jag rör mig också för att få balans på det hela. Hur man rör sig spelar inte någon större roll heller, bara det att man gör det och inte sitter stilla hela dagarna! Och vem ska tycka att du är vackrare bara för att du kommer i ett par byxor på storlek 38? det är ingen som ser det, eftersom du redan är vacker så som du är. Alla är vi vackra, glöm inte det! Jag gillar inte heller idealen och du kommer inte känna dig vacker förrän du har accepterat dig själv!

2009-03-31 @ 13:15:37
URL: http://mdiaz.blogg.se/
Linda

Hu, vilka tankar! Hoppas det bara var en dålig dag, för så är inget bra att känna. Man ska inte behöva må piss bara för att man unnar sig en kaka eller en godisbit, att kunna motstå detta eller aldrig äta något onyttigt är vad jag kallar onormalt.

2009-04-05 @ 19:47:15
URL: http://www.tusenskona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: