Vi äger staten och inte tvärtom!

2009-03-26 - 11:23:15 / Mellan himmel o jord
Läser massor av intressanta artiklar och bloggar om Övervakningskameror inför mitt
arbete i Samhäll C som just syftar kring detta.
Försöker lista ut hur personlig integritet kan gå överens med Övervakningskameror
som i sin tur kan gå överens med demokrati.
Personligen ser jag att demokratins gränser klampas över genom övervakningskameror
då det hotar den personliga integriteten och det som gör oss fria i ett samhälle och inte fångar under en stat.
Jag vet det låter lite som att jag vill stoppa hela storebror ser oss och visst det vill jag, men övervakning ex.
taxibilar och affärer och kanske på en polisstation osv det tycker jag är rätt.. Är emot den stora konsumtionen av användandet av kameror på gator, utanför krogar, skolor, bussar, motorvägar osv. Det tycker jag är fel!
Men men nog om det, intressant är det. (och nej jag är inte anarkist och vill skrota staten, är bara lite negativ till dess så kallade fördelar)

Dagens:

Frukost: 2 fullkorns bröd, 1 glas mjölk ½ glas nyponsoppa
Lunch: 1 liten kyckling filé med sallas beståenda av gurka, morot och paprika
Frukt: Banan
Middag: Pytt i panna
Fika: 88an glass
Träning: 75 min Bodytone

Ska nog träffa min pärla idag, inte sett henne på länge. Ingen Fu idag, har viktigare saker för mig.
Även om jag väldigt gärna vill gå...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: