På älsklingens jobb

2009-10-30 - 09:20:26 / Mellan himmel o jord
Sitter på älsklingens jobb och pluggar lite, han har avdelningen för sig själv och ville ha sällskap
så följde med, skulle ändå pluggat hemma så. Runt lunch skjutsar han mig till affären och då ska ja handla ingredienser för att göra en smarrig GI ostkaka =)
Hittade ett gott recept på http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4831434
Jag kommer dock ha vanlig mandel och sen ha lite vaniljarom i för lite sötma utan socker =)

Ljuvlig ostkaka!

- 4 st ägg
- 3 dl vispgrädde
- 250 g keso (4% fett)
- bittermandel
- mandelflarn
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda keso, äggen och grädden i en skål. Riv i bittermandel efter smak (jag använde ca 1,5 st). Blanda ihop till en jämn smet och häll i en ugnssäker form. Strö över mandelflarn efter smak och tycke. Grädda mitt i ugnen i 20 min eller tills ytan fått en gyllenbrum färg.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: