Dag 2 - min första kärlek

2010-12-01 - 17:11:42 / Mellan himmel o jord
Nu är det dags för del två av listan som jag började på igår, del 2 handlar om min första kärlek.
Men för att då göra det lite komplext så började jag fundera över när det räknas som kärlek, och vad kärlek betyder och symboliserar för mig. Jag tror min första kärlek var på lågstadiet, i en liten pojke som hette daniel.
Men nu i efterhand ser jag inte våran relation som kärlek, det ser jag som ett intresse. Jag tror inte att när jag var 8år att jag visste vad kärlek var, tror ni att man vet det i tidig ålder?

Jag kommer iallafall ihåg att jag skickade en lapp via skolbänkarna och frågade chans, och jag fick ett ja.
Han var jätte gullig och kom med blommor hem till mig utan att ja fyllde år, och bjöd mig på bio.
Han var en gentleman som 8åring kan man säga, men har ingen aning om vem han är idag eller vart han bor eller är. Och helt ärligt bryr jag mig inte direkt heller.

Men det svåra med allt, jag ser det nog som min första kärlek men samtidigt var det inte en sån stor grej när vi gjorde slut, jag brydde mig inte direkt. Och var det då kärlek om det inte gjorde ont när det tog slut?
För isåfall var min första riktigt kärlek på senare dar, när det verkligen var "vuxen"kärlek så att säga,
och när förhållandet tog slut så gjorde det verkligen ont.
Men tänker inte gå in på vad kärlek är då det är ett senare ämne!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: