are we blind to see?

2010-12-15 - 11:15:55 / Cissi möter världen
Dag 15 – Mina drömmar


Jag kommer ihåg en dröm jag hade natten mellan den 23 och 24 december förra året.
Jag drömde att jag och en kompis var ute i öknen och gick, eller mera som om vi var i texas.
Hon var höggravid och av någon anledning sprang vi mot en buss när hon plötsligt säger att hennes vatten går.
Det var långt till nästa sjukhus och på en buss kunde hon inte sitta.
Hon vänder sig mot mig och säger - du är ju snart syrra du får förlösa mig.
Jag säger tillbaka lite snällt att jag inte har någon utbildning eller vet någon om barnavård på det sättet.
Men hon insisterar.

Vi rör oss upp till ett hus vid vägen, får komma in och förklarar hur läget är.
Hon lägger sig på en säng med vita lakan och allt var i princip vitt.
Sen där och då förlöser jag henne.

Vaknar klockan 5 på julaftons morgonen och frågar om hon fått Gaia än,
hon ringer strax efter lunch och säger att Gaia föddes imorse.
Min dröm var en sann dröm. Aldrig varit med om något sånt tidigare.

Lyckades fånga en riktigt arg bild på min kisse, kan ju vart för att en hund stod nedanför henne och skällde.. Haha
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: