När livet faller på

2010-07-30 - 11:37:01 / utan andetag
Jag vill att du ska se på mig fast jag inte ber dig,
Jag vill att du ska lyssna på mig fast jag inte pratar
Jag vill att du håller om mig fast jag gör motstånd,
Jag vill att du stannar fast jag ber dig att gå.

Luften är din, det är dig jag andas med
Luften är våran, det är vi som betyder något.
Orden bara kom, men försvann lika snabbt
Säg att du stannar, för jag vill inte att du går

Innan bokstäverna tar slut, måste jag få det sagt
Du får inte tro något annat än vad det egentligen är menat
Var med mig innan allt är försent,
Var med mig tills natten tar slut.

Natten skrämmer mig, tystnaden gör mig rädd
Klarar inte ensamheten, kaoset tränger sig på
Ta på mig ikväll, jag känner att jag behöver det
Du kommer mig aldrig för nära, närhet är ett pappersord

I'm waiting for the sun to cover my face
But this fall I don't believe the sun will come
I will wait for the december morning to restore my joy
If you wont come along

/ C. Juhlin
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: