Döden, sorgen, glädjen. En dag som alla andra.

2010-05-03 - 18:52:20 / Orden från mig
Idag har någons liv förändrats, någon har blivit mamma,
vissa har blivit föräldrar. En lycka, en glädje.
Idag har någons liv blivit trasigt, en flicka blev ensam och pojken gick
En skiljsmässa gick igenom och barnen kom i kläm.
Idag förlorade någon sitt barn, en vacker skapelse försvann från jorden.
Himlen fick en till ängel och liveet stannar till.
Idag försvann någons älskade, en sambo, en make, en maka. Vi ska alla en gång dö.

Varje dag är sorgens dag, varje dag är lyckans dag. Även om världen stannar, och sorgen skriker så lägger man inte av. Du slutar inte vara en människa för att ditt liv förändras, du ändras bara som människa.

Jag har förändrats, hela mitt liv ändrades efter att min bror dog. Till en början verkade jag nog vara förvirrad, vara i mitten av ett kaos. Fast i det här kaoset hittade jag mig själv, jag blev det som jag kan säga är jag. Jag pluggade mera intensivt för att komma in på linjen på gymnasiet, när gymnasiet började var jag helt slut och bröt ihop. Fick hjälp och kom åter. Vi är ständigt i förändring, vi som människor.
Det är inte lätt att se ljuset när sorgen drabbar än, på samma sätt som det är svårt för en nybliven förälder att se den riktigt mörka sorgen. Allt kräver egentligen erfarenhet. Har du aldrig upplevt att vara ex. mamma kan man aldrig sätta sig in i hur det är att vara det. Har du aldrig upplevt sorg, har du aldrig känt känslorna..

Ett sidospår i mitt pluggande, borde återgå innan sambon infinner sig i huset.. Ciao!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: