Pictures Staring Back At Me

2011-04-16 - 10:30:30 / Mellan himmel o jord
Jag gillar verkligen inte att vara ledig längre, det är totalt hopplöst.
Nu är det vackert väder och skönt ute, hur skönt vore det inte att ha en egen trädgård nu?
En uteplats att göra fin och ogräs att rensa. Lyssna på musik, umgås med någon man tycker om
för att sen när dagen är nästan slut ta en skön duscha och byta om, lyssna på annan musik
tända grillen, ta ett glas vin och grilla en god bit fläskfilé eller kycklingfilé.
Jag vill inte sitta i en ensam lägenhet just nu, jag vill inte vara själv just nu.
Har hela veckan försökt intala mig själv att jag ta hand om mig själv och allt det där,
och det har gått bra, för haft praktik och haft saker att göra och har haft sällskap från min bror och vänner.
Men nu då? Ännu en helg ensam, ännu en helg av saknad och längtan.
Ännu en helg av att veta att "mitt/vårat" hus går mot våren och bli vackrare och att jag inte får ta del av det.
Och det svåraste av allt är att du har intalat dig själv att du mår så bra nu, vilket jag säkert tror att du gör med,
men du mår bra för att du inte är med mig, för att du inte saknar mig och för att du förmodligen går vidare.

I try to call but I don't know what to tell you
I leave a kiss on your answering machine
Oh help me please is there someone who can make me
wake up from this dream?

spending my time
watching the days go by
feeling so small, I stare at the wall
hoping that you are missing me too
1 Kommentarer
Tezza

Jag tror inte han mår så bra som det verkar, killars känslor brukar dröja, de stänger in dom, övertalar sig själva att de mår super. verkligheten kommer i fatt han också ska du se. kram

2011-04-16 @ 10:46:38
URL: http://meandeverything.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: