Hälsa?

2011-02-08 - 09:59:12 / Träning och kost
Dagens: ½ portion havregryns gröt med drottningsylt och mjölk
1 kopp grönt te, 1 knäckemacka (fullkorn) med skinka och gurka.

Så ser i stort sett alla mina frukostar ut. Hade med ett ägg förut oxå, men tröttnade så backar lite från det nu ett tag. Brukar äta ett ägg till lunchen sen. Till lunchen skippar jag allt var kolhydrater heter och kör rent på protein och en liten fett källa exempelvis, Oliver, 1 näve osaltade nötter, ost av något slag.
Till kvällen sen äter jag lite kolhydrater, ungefär lika mkt som skulle kunna rymmas i min ena hand..
Försöker att äta middag runt 17-18 men allt beror på vad man gjort under dagen och när sambon dyker hem. runt 20.00 tiden brukar det bli 1-3 skorpor (osötade/fullkorn) med lite smör och en kopp te.
Min motion då? Jo jag försöker träna mellan 2-3ggr i veckan. Har haft lite körig i skolan nu så inte hunnit allt för mycket men denna vecka så sätter det fart igen! Går även minst 30min promenad varje dag.. Eller mera power walk.
Lite svårt nu utan isdobbar men är man envis så går det! Ska även försöka mig på en buggkurs, får se hur det lyckas! Ska bara ta modet att anmäla mig och sambon :)

Liten kort hälso/tränings check!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: