Inte min plats.

2011-06-10 - 21:51:27 / Orden från mig
Du lät henne komma närmre
hon är vackrare än mig
det finns dagar som jag tänker
mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter
jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken
men det är inte mig du ser
den här platsen är nån annans och jag måste ta mig härifrån...

Vissa stunder kan det kännas ensamt
om du undrar vad jag tänker på
så jag håller hårt och kryper tätt intill dig
som om hon skulle försvinna då


Ändrade om delar av underbara Melissa horns låt - lät du henne komma närmre.
Idag känner jag mig faktiskt som om jag är på någon annans plats.
För min plats är definitift inte bredvid. Det har den i och för sig aldrig vart
och det vill jag inte att det ska bli. Men det var ingen rolig känsla att känna.
Så nej! Sätter ner min fot här med.

Du är hos henne ikväll, hon är hos dig.
Det är som det ska vara.


Jag försöker att inte tänka på A,
att inte fundera på varför han inte bryr sig längre.
Jag försöker att inte tänka på "hon", men mina tankar fastnar mer där.
Jag gick in på Mique igår, massa saker i havstema. Det högg till i hjärtat.
Köket.
Fick en ny elräkning på huset idag, handskrivet på brev till mig.
Jag som inte ens fick stå på huset, jag som inte ens stod på elen.
Men jag orkar inte ens fråga dig, för du kommer inte ge mig ett svar
Du har gått vidare, accepterat och glömt nu
Det är väl så det ska vara.
2 Kommentarer
Anonym

dåså då behöver du inte betala ett endaste öre.

2011-06-10 @ 22:09:41
mikaela

gillar din blogg :))

2011-06-10 @ 22:27:07
URL: http://svaahnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: