En dröm, ett scenario som sätter tanke verksamheten på högvarv.

2011-11-11 - 11:11:00 / Mellan himmel o jord
Drömde en rätt jobbig dröm inatt,
så mycket bilder och tankar som for runt och mycket som var rent av smärtsamt att se.
+ en hel del val jag var så säker på för några månader sen som jag inte alls är säker på nu..

Drömde om A, om denna man. Förstår inte hur han ständigt ska komma in under skinnet på mig och stjäla tankar.. Drömde iallafall att han separerade ifrån sin nya kvinna, och att det blivit december med vacker snö och kalla dagar.
Han var inte särskilt uppgiven över att det tagit slut eftersom det var ett gemensamt val, men däremot ville han inte vara ensam, igen... Det närmade sig jul och han sa att han skulle fira med sin mamma och hennes man och hans föräldrar. Det skulle bli en lugnare jul i år och de skulle vara hemma hos hans mamma. Jag fick förfrågan om jag ville med dit för att dem absolut ville det. (Detta känns förövrigt sant för mig, trots att detta är en dröm..)
Sen visade det sig i drömmen att jag hade planer på att flyga till Kiruna och skulle strax åka till Arlanda, och säger då: "ge mig tre bra anledningar till varför jag inte ska sätta mig på det här flyget" (detta känns klyschigt amrikanskt, eller hur?)
Varpå A blir ställd och faktiskt ger mig bra anledningar (blev i drömmen chockad och även nu i verkligheten chockad, men som sagt en dröm är en dröm där allt är möjligt)
Sedan kommer frågan igen: Vill du fira jul med oss?
Jag vet inte vad jag svarade i drömmen, för den bröts där och kom in med en annan rätt jobbig dröm.

Men om detta motförmodan skulle hända vet jag faktiskt inte alls vad jag skulle svara. Vill givetvis inte sitta ensammen över jul, det är dock något som kan hända... För några månader sen hade detta val varit självklart att jag skulle säga "ja det vill jag" men idag, jag vet faktiskt inte. Hur mycket ska ett hjärta tåla, och hur är en vänskap efter 9månader av turbulens med ilska, sorg, glädje, förtvivlan, lycka och saknad.
Som sagt detta var en dröm, och tror detta är långt ifrån ett scenario som skulle ske. Men klart tankarna snurrar i uppvaknandet...

Min andra dröm handlade även den om A, men även om hans nya. Här var dem lyckliga och sprang runt och gjorde alla saker jag har gjort en gång i tiden med A. Leka i snön, bygga tunnlar i trädgården, busa i soffan, sa samma saker till mig som till henne osv..

Jag vet att det är mitt undermedvetna som spökar, men ändå är det a pain in the ass varje gång drömmarna dyker upp... Jag känner mig klar med allt i känslobanan, jag försöker vara neutral med allt som har med A att göra. Men blir så verkligt i drömmarna och då tvivlar jag plötsligt. How come?

Publiceras: Dag, 11-11-11 tid: 11:11
what???
2 Kommentarer
emma

Sv. Jag ska bara ta det lugnt i helgen! Vad ska du göra? :)

Kram

2011-11-11 @ 13:28:21
URL: http://www.writtenbyemma.devote.se
LORISSA LOVEBOMB

åh, jag har också sådana drömmar som följer med en i ens vakna tid och tar både energi och tankarna... :/

2011-11-11 @ 15:13:50
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: