It's in your hands now, hanging on to the hopeful words

2010-06-14 - 17:40:55 / Just don't
Hur många chanser ska man ge innan man ger upp?
Hur många bitar av självbilden kan man ge ifrån sig?
Hur många gånger ska man tänka "det kommer att ändras, vänta lite bara"
Hur många gånger ska jag tänka om det är värt det?

Jag vet att jag inte ens borde skriva något för man vet aldrig vem det är som läser så tänker inte skriva något, men känner mig så otroligt dum, varför är det så enkelt att alltid skylla på sig själv?
Det är väl klart att det är mitt fel att saker och ting är som det är, det är väl klart att det är så. Eller?
En gång fick jag höra att människor är som kugghjul, att för att passa ihop måste man mötas halvvägs och kugga i varandra. Och ändrar den ena människan på sig måste dem andra i omgivningen ändra på sig för att passa ihop i det kugghjulet igen, men att du aldrig kan ädra på någon annan än dig själv.
Jag tycekr det är totalt ologiskt om jag ska vara ärlig. Om du inte kan ändra på någon annan men andra måste ändra på sig om du ändrar på dig för att kugghjulen ska fortsätta rulla.
Det handlar väl helt enkelt om att du kan aldrig tvinga någon att ändra sig, utan ändrar dom sig så gör dom det av fri vilja annars väljer de väl andra kugghjul att klaffa ihop med.

I don't wanna feel like this
And I don't wanna beg for your time
I want you mine all mine




Now It’s too late, now It’s tomorrow
I cannot hate, let go of my sorrow

/Takida.
1 Kommentarer
sara

tackar :)

2010-06-14 @ 19:27:34
URL: http://ensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: